Stowarzyszenie „Energetyczni”- gwarancja niezapomnianych chwil

paź 11 2023

Szukasz inspiracji jak spędzić weekend? Brak Ci pomysłów na aktywne spędzanie czasu wolnego? Mamy dla Ciebie doskonałe rozwiązanie. Dołącz do naszego Stowarzyszenia „Energetyczni” i poznawaj z nami niezwykłe miejsca podczas ekscytujących wycieczek.

Za nami już cztery „energetyczne” weekendy, podczas których odbyły się 3 piesze wycieczki i spływ kajakowy. Na pierwszej trasie, prowadzącej od Wrzeszczyna przez Siedlęcin do Perły Zachodu, zachwycaliśmy się malowniczym krajobrazem. Odwiedziliśmy elektrownię wodną Wrzeszczyn, Wieżę Książęcą w Siedlęcinie i Perłę Zachodu. Wycieczkę zakończyliśmy przy ognisku, delektując się własnoręcznie przygotowanymi kiełbaskami.

received 744582647467831

Spływ kajakowy po rzece Bóbr pozwolił nam wzmocnić ramiona i ręce. Rozpoczęliśmy przygodę w Nielestnie, a zakończyliśmy w Lwówku Śląskim. Pięć godzin wiosłowania, doskonały nastrój i przepiękne widoki sprawiły, że krajobraz z wody wydawał się jeszcze piękniejszy.

20230827 130700

Podczas kolejnej wycieczki odkrywaliśmy urokliwe Skalne Miasta w Adršpach i Teplicach w Republice Czeskiej, które fascynują unikatowymi formacjami skalnymi z piaskowca tworząc malowniczy krajobraz o niezwykłych kształtach i pięknych widokach.

fot2

Ostatnia piesza wycieczka odbyła się w pięknych Rudawach Janowickich i została zwieńczona zdobyciem szczytów: Góry Rudnik (853 m. n.p.m.) i Skalnika (945 m. n. p. m) – najwyższego szczytu Rudaw Janowickich zaliczanego do Korony Gór Polski. Z punktu widokowego na Małej Ostrej podziwialiśmy jedną z najpiękniejszych panoram w Sudetach, a przejście przez nieczynny tunel kolejowy pod Przełęczą Kowarską liczący 1025 metrów był niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich. Cała trasa wycieczki liczyła 16,5 km i miała około 540 m przewyższenia.

W ramach Stowarzyszenia „Energetyczni” działa również Klub Korony Gór Polski. Jest to ambitna inicjatywa turystyczno-krajoznawcza, której celem jest zdobycie wybranych szczytów z każdego pasma górskiego w Polsce. Razem jest to 28 szczytów i tyle samo pasm górskich oraz ponad 30 000 m przewyższenia. Rocznie planujemy zdobywać od 4 do 6 szczytów. Za nami wejście na Skalnik, a kolejnym szczytem będzie Chełmiec- w Górach Wałbrzyskich.

IMG-20231003-WA0001

Już niebawem ponownie wybieramy się do Czech, tym razem naszym celem są atrakcje Czeskiego Raju. Rozpoczynamy od Bozkovskiej Jaskini Dolomitowej - wyjątkowego kompleksu jaskiń, w którym mieści się największe, podziemne jezioro w Czechach.

Następnie planujemy zwiedzanie ruin Zamku Trosky- symbolu Czeskiego Raju, znajdującego się na trudno dostępnym wysokim wierzchołku dawnego bazaltowego komina wulkanicznego. Charakterystycznym elementem zamku są połączone grubym murem wyrastające z bazaltowej skały dwie okazałe wieże Panna i Baba, które mierzą odpowiednio 57 m i 47 m.

Na koniec zobaczymy przepiękne Prachowskie Skały. Zapowiada się kolejna niezapomniana przygoda!

Jeśli zachęciliśmy Cię do dołączenia do Stowarzyszenia „Energetyczni”, skontaktuj się z Ewą Rykis pod adresem e-mail: ewa.rykis@tauron.pl