W Polsce zauważalny jest demograficzny proces starzenia się społeczeństwa. Już teraz ponad 25% populacji Polaków to osoby w wieku powyżej 60 lat, a w 2050 roku będą stanowić aż 40%.
Jaki masz obraz przed oczami słysząc osoba starsza? Z babcią, dziadkiem, osobą słabszą, chorą lub wymagającą pomocy osobą niedołężną? Nawet jeżeli wiemy, że nie do końca tak jest, to często jest to nasze pierwsze skojarzenie. Niestety niejednokrotnie krzywdzące. Nawet jeśli bezwiednie, to zdarza się, że myślimy stereotypami. Rzutuje to na nasz sposób mówienia, postepowania, czy oceniania innych ludzi. Pomyśl przez chwilę czy też miałeś, miałaś taką sytuację w swoim życiu? Postaraj się to zmienić i zobacz jacy tak naprawdę są seniorzyJ
W TAURONIE doceniamy rolę seniorów, ale również dostrzegamy, że ich styl życia i preferencje są bardzo różne. Widzimy, że coraz więcej seniorów jest aktywnych, zarówno fizycznie, jak i intelektualnie. Bez problemu radzą sobie z obsługą komputerów, Internetu, smartfonów oraz innych technicznych nowinek. Dbają o swoją kondycję i niejednokrotnie mają więcej energii do działania niż dużo młodsze osoby. Z drugiej strony jest również grupa seniorów, którzy często zmuszeni są prosić kogoś bliskiego lub znajomego o pomoc w codziennych sprawach np. zrobieniu zakupów, opłacaniu rachunków. Często jest to dla nich dużym utrudnieniem. Tak różne potrzeby wymagają różnych rozwiązań, sposobów komunikacji. Chcemy, aby nasi klienci seniorzy mogli znaleźć w TAURONIE takie rozwiązania, które są wygodne i dopasowane do ich potrzeb.
Rozwijamy i usprawniamy nasze procesy obsługi klientów, tak żeby były przyjazne i dostępny dla wszystkich, niezależnie od potrzeb czy wieku. W tym celu realizujemy program TAURON bez barier. W ramach TAURON bez barier wdrażamy rozwiązania, których celem jest zniesienie wszelkich barier w dostępie do usług dla osób z niepełnosprawnościami i seniorów. Wdrożyliśmy infolinię dla seniora, z przeszkolonymi konsultantami, gdzie w prosty i przyjazny sposób seniorzy mogą samodzielnie załatwić swoją sprawę w TAURONIE. Pracownicy w naszych punktach obsługi pomagają przy czytaniu dokumentów. Do dyspozycji klientów są również lupy i ramki do podpisu. Wdrożyliśmy również możliwość zawarcia umowy przez pełnomocnika czy dostarczenie dokumentów bezpośrednio do domu. Staramy się ułatwić załatwianie spraw seniorom w TAURONIE.
Więcej o udogodnieniach dla seniorów czy osób z niepełnosprawnościami przeczytasz na tauron.pl/bezbarier.