„Przyłączona” do obszaru przyłączeń

wrz 13 2022

„Przyłączona” do obszaru przyłączeń

O swojej pracy opowiada Agnieszka Kapustka, młodsza specjalistka w Biurze Przyłączeń, która, jak mówi o sobie, jest przede wszystkim mamą i „emerytowanym sportowcem”.

Za co lubisz swoją pracę?

Lubię czuć satysfakcję z tego, czym się zajmuję. Bez wahania przyjęłam ofertę pracy w Biurze Przyłączeń. Nie lubię monotonii, dlatego wiedziałam, że ta praca jest dla mnie, ponieważ wymaga zaangażowania oraz głowy pełnej pomysłów. Trzeba być otwartym na opinię i pomysły współpracowników i starać się sprostać nowym wymaganiom. W tym przypadku moja sportowa przeszłość bardzo się przydała. Szkoła Mistrzostwa Sportowego w Gliwicach i późniejsza kariera w ekstraklasie w barwach klubowych GZKS Sośnica Gliwice, nauczyły mnie działania w zespole, pokory i systematyczności.

Jakie zadania na co dzień wykonujesz?

Zajmuję się procesem przyłączania mikroinstalcji. Pełnię funkcję administratora aplikacji do rejestracji wniosków oraz koordynuję prace back office zajmującego się weryfikacją dokumentacji dotyczącej przyłączania mikroinstalacji.  Ponadto pracuję w podkomisji ds. certyfikacji przy Polskim Towarzystwie Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej (PTPiREE), gdzie zajmujemy się oceną certyfikatów dla urządzeń, które mogą zostać przyłączone do sieci dystrybucyjnej. To bardzo ciekawe doświadczenie, a dzielenie się doświadczeniem pomiędzy spółkami pozwoliło jeszcze szerzej spojrzeć na proces przyłączania mikroinstalacji. Praca w zespole to szansa na rozwój przy realizacji niestandardowych zadań.

Czy Twoja praca wymaga rozwoju?

Wszystkie moje najbliższe plany są ukierunkowane na tematykę OZE m.in. studia na wydziale odnawialnych źródeł energii. Zajmuję się również szkoleniami w zakresie przyłączania mikroinstalacji. Lubię pracę z ludźmi, a w trakcie szkoleń mam z nimi bezpośredni kontakt. Sama, zwłaszcza na początku mojej pracy w TAURON Dystrybucji, prosiłam wielokrotnie innych pracowników o pomoc i podpowiedź, jak najlepiej zrealizować zadanie. Wiem, że dzielenie się wiedzą, jest niezwykle ważnym aspektem i warto poświęcić czas i energię na szkolenie innych.

Czy w swojej pracy masz kontakt z klientami?

Oczywiście, uwielbiam pracę z ludźmi,  zachowując pełen profesjonalizm, staram się przełożyć swój optymizm na rozmowę z klientem, aby po zakończonej rozmowie mieć poczucie, że zrobiłam wszystko, co w mojej mocy, żeby wyjaśnić sytuację. Miło jest później przeczytać od zadowolonego klienta maila, czy sms-a z podziękowaniem za udzieloną pomoc. Klienci często chcą zasięgnąć wiedzy w zakresie przyłączenia mikroinstalacji. Wiele odpowiedzi na swoje pytania mogą znaleźć w Poradniku prosumenta na naszej stronie: tauron-dystrybucja.pl/przylaczenie-do-sieci/przylaczenie/mikroinstalacja.

 

Wysłuchała Lilianna Jaworska