Działania dla bezpieczeństwa klientów

sie 03 2021

W miniony weekend otrzymaliśmy zgłoszenie dotyczące nieuprawnionego dostępu do nagrań rozmów, które były prowadzone z klientami przez dwie firmy partnerskie. Sprawę przekazaliśmy Policji, a jednocześnie poinformowaliśmy o zdarzeniu Urząd Ochrony Danych Osobowych.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie: https://www.tauron.pl/komunikat-dane

Możliwość nieuprawnionego dostępu do danych osobowych dotyczy tylko i wyłącznie tych klientów, z którymi dwie firmy partnerskie prowadziły rozmowy telefoniczne w sprawie oferowanych produktów i usług. W trosce o bezpieczeństwo informujemy tych klientów o tym, że nieuprawnione osoby mogły wejść w posiadanie rozmów oraz ich danych osobowych.

Zgodnie z obowiązującymi w Grupie procedurami, niezwłocznie po otrzymaniu informacji o wycieku danych, przystąpiliśmy do działań, których celem jest przede wszystkim zabezpieczenie interesów naszych klientów. Uruchomiliśmy szereg procedur bezpieczeństwa. Przygotowaliśmy zasady informowania  klientów o wystąpieniu incydentu. Dokonaliśmy zgłoszenia o przestępstwie do organów ścigania i do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Na bieżąco monitorujemy sytuację oraz prowadzimy audyt dotyczący przyczyn wystąpienia tego incydentu. Podkreślamy przy tym, że dane przechowywyane na serwerach TAURONA, są bezpieczne.