Czytający robot usprawnia obsługę klienta

mar 13 2020

W energetyce coraz więcej obowiązków przejmują roboty. Umowy przekazane do archiwizacji, zajęcia wierzytelności oraz wnioski o zawarcie umowy - w kancelariach Grupy TAURON są już znacznie szybciej odczytywane, rejestrowane i obsługiwane w Systemie Obiegu Dokumentów (SOD).

Zakończony projekt wdrożenia aplikacji OCR, czyli oprogramowania służącego do rozpoznawania znaków i całych tekstów w zeskanowanym dokumencie papierowym lub elektronicznym, umożliwia znaczne skrócenie czasu rejestracji dokumentów w kancelariach oraz ich obsługi w systemach informatycznych.

- Aplikacja OCR, ułatwia codzienną, często powtarzalną pracę kancelaryjną, wspierając obsługę już kilku rodzajów dokumentów – wyjaśnia Katarzyna Wójcik, dyrektor Centrum Zarządzania Obiegiem Dokumentów ze spółki TAURON Obsługa Klienta. - Oczywiście na tym nie poprzestaniemy. W najbliższej przyszłości aplikacja OCR będzie obrabiać kolejne dokumenty, tak by maksymalnie przyspieszyć obsługę klienta – dodaje Katarzyna Wójcik.

Pozyskane dane można przenosić do systemów informatycznych lub na zasoby sieciowe do dalszego wykorzystania przez booty. W ramach projektu wdrożono cztery rodzaje dokumentów: faktury, umowy ad acta, zajęcia wierzytelności oraz wnioski o zawarcie umowy.

Dzięki wprowadzeniu aplikacji OCR został skrócony czas rejestracji dokumentów. Wyeliminowano ręczne wprowadzanie danych do SOD, które generowały różnego rodzaju błędy, takie jak: literówki, czy nieprawidłowe dekretacje spraw.