Już po raz trzeci KPMG wydało raport w którym analizuje, jak polskie firmy zarządzają doświadczeniem klienta w Polsce. Po raz pierwszy na liście TOP 100 marek, które dostarczają klientom najlepszych doświadczeń, znalazły się firmy z sektora energetycznego - TAURON na 86 i PGE na 99 pozycji.
Zgodnie z metodyką KPMG, o dobrym doświadczeniu klienta z marką decyduje to, jak dana firma radzi sobie w sześciu kluczowych obszarach.
Tegoroczna edycja badania, podobnie jak poprzednie, objęła marki z 11 różnych sektorów. Dla każdej z marek obliczono tzw. wskaźnik CEE (Customer Experience Excellence). KPMG obliczyło wskaźnik na podstawie wywiadów z klientami, którzy oceniali swoje doświadczenia z daną marką w kontekście każdego z sześciu filarów. Raport wyraźnie pokazuje, że polscy konsumenci coraz lepiej oceniają swoje doświadczenia z markami. Podobnie jak w poprzednich edycjach, najlepiej oceniane są marki z sektora pozaspożywczego handlu detalicznego. Ta branża od lat stawia klienta w centrum swojej uwagi i dostarcza mu szereg ułatwień związanych z zakupem, obsługą, a także zwrotem i reklamacją produktu.
Po raz pierwszy w tegorocznym zestawieniu wśród najlepiej ocenianych marek znajdują się firmy energetyczne, mimo że jest to najgorzej oceniany sektor z 11, które zostały włączone do badania. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że procesy obsługowe w naszej branży są złożone i długotrwałe. Klienci nie mają świadomości naszych regulacyjnych ograniczeń i oczekują poziomu usług jak w branżach, które oferują prostsze produkty i usługi.
W zestawieniu stu najlepiej ocenianych marek, TAURON znalazł się na 86 pozycji. Konsumenci dostrzegają więc, że coraz lepiej zarządzamy ich oczekiwaniami i upraszczamy skomplikowane procedury obsługowe. Nieustannie dążymy do tego, by wprowadzać kolejne usprawnienia w obszarze dostarczania spersonalizowanych produktów i usług oraz rozwoju zdigitalizowanych narzędzi obsługowych.
Załączniki