TAURON wśród marek, które najlepiej zarządzają doświadczeniem klienta

mar 04 2020

Już po raz trzeci KPMG wydało raport w którym analizuje, jak polskie firmy zarządzają doświadczeniem klienta w Polsce. Po raz pierwszy na liście TOP 100 marek, które dostarczają klientom najlepszych doświadczeń, znalazły się firmy z sektora energetycznego - TAURON na 86 i PGE na 99 pozycji.

Do badania włączono ponad 200 firm które na największą skalę świadczą usługi, lub prowadzą sprzedaż produktów do klientów detalicznych. Pięć tysięcy respondentów oceniało swój poziom satysfakcji w relacji z firmą  na wszystkich etapach podróży klienta w możliwie wielu punktach styku na linii klient-marka. Do badania KPMG wykorzystuje unikalną metodykę opartą na Sześciu Filarach Customer Experience. Dzięki niej można precyzyjnie mierzyć sześć obszarów, które mają największy wpływ na opinie konsumentów o marce.  

Sześć Filarów Customer Experience

Zgodnie z metodyką KPMG, o dobrym doświadczeniu  klienta z marką decyduje to, jak dana firma radzi sobie w sześciu kluczowych obszarach.

 grafika.png

Jak polscy konsumenci spostrzegają różne branże

Tegoroczna edycja badania, podobnie jak poprzednie, objęła marki z 11 różnych sektorów. Dla każdej z marek obliczono tzw. wskaźnik CEE (Customer Experience Excellence). KPMG obliczyło wskaźnik na podstawie wywiadów z klientami, którzy oceniali swoje doświadczenia z daną marką w kontekście każdego z sześciu filarów.  Raport wyraźnie pokazuje, że polscy konsumenci coraz lepiej oceniają swoje doświadczenia z markami. Podobnie jak w poprzednich edycjach, najlepiej oceniane są marki z sektora pozaspożywczego handlu detalicznego. Ta branża od lat stawia klienta w centrum swojej uwagi i  dostarcza mu szereg ułatwień związanych z zakupem, obsługą, a także zwrotem i reklamacją produktu.

Wyzwanie dla polskiej branży energetycznej

Po raz pierwszy w tegorocznym zestawieniu wśród najlepiej ocenianych marek znajdują się firmy energetyczne, mimo że jest to najgorzej oceniany sektor z 11, które zostały włączone do badania. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że procesy obsługowe w naszej branży są złożone i długotrwałe. Klienci nie mają świadomości naszych regulacyjnych ograniczeń i oczekują poziomu usług jak w branżach, które oferują prostsze produkty i usługi.

W zestawieniu stu najlepiej ocenianych marek, TAURON znalazł się na 86 pozycji. Konsumenci dostrzegają więc, że coraz lepiej zarządzamy ich oczekiwaniami i upraszczamy skomplikowane procedury obsługowe. Nieustannie dążymy do tego, by wprowadzać kolejne usprawnienia w obszarze dostarczania spersonalizowanych produktów i usług oraz rozwoju zdigitalizowanych narzędzi obsługowych.

Załączniki

CX głównym celem transformacji biznesowej - raport-1.png