TAURON to... #1 - TAURON mówi po ludzku

sie 21 2019

Zapraszamy do lektury pierwszej części cyklu „TAURON to...”. W tej serii, postaramy się przybliżyć Wam ciekawe inicjatywy, które prowadzone są w naszej firmie. Zaczniemy od TAURON mówi po ludzku. Programu, który znacznie usprawnił i ułatwił sposób komunikacji - zarówno wewnątrz Grupy, jak i w relacji z klientami. 

„W nawiązaniu do”, „zawiadamiamy”,” uprzejmie informujemy”, „jednocześnie nadmieniamy iż”, to zwroty charakterystyczne dla języka urzędowego. Kontaktując się z klientami ,zapożyczamy wiele z tych sformułowań. Połączenie słownictwa urzędowego z trudną branżą energetyczna powoduje, że język jakim mówimy do klientów jest dla nich mało przystępny.

Stąd pomysł na „TAURON mówi po ludzku". Inicjatywa ma służyć zmianie całej komunikacji do klientów. Tak, aby była bardziej przystępna, zrozumiała i efektywna. 

Dlaczego warto upraszczać komunikację do klientów?

Język jest jednym z podstawowych narzędzi budowania doświadczeń klientów. Chcesz skutecznie zdenerwować klienta? Napisz do niego pismo, którego nie zrozumie! Klienci, którzy nie rozumieją języka TAURONA, zazwyczaj próbują się z nami kontaktować poprzez inny kanał kontaktu. Dzwonią na infolinię czy przychodzą do Punktu Obsługi Klienta. To generuje nasze koszty obsługowe. Klient też nie jest zadowolony. Traci sporo czasu żeby załatwić  sprawę w TAURONIE.

Czym jest prosty język?

Możemy to zmienić, stosując zasady prostego języka. To specjalny styl pisania używany do przekazywania informacji ważnych dla zwykłego człowieka. Taki, który będzie powszechnie zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy. Przekazujący informacje w sposób jasny i efektywny.

Partnerem TAURONA w tej inicjatywie jest Pracownia Prostej Polszczyzny. To zespół lingwistów, pracowników Uniwersytetu Wrocławskiego, którzy stworzyli ideę  prostej komunikacji dla polskich urzędów i firm. Pracowali między innymi z PZU, ZUS, ING , Play. Pomogą nam zmienić  wzory pism do klientów, a także stworzyć nasze zasady komunikacji z klientem. Będą one dla całej organizacji czymś, w rodzaju drogowskazu jak pisać, aby klienci nas rozumieli.

Załączniki